Voor onze sector is Ambiente, met de segmenten Dining, Giving, Living, Working, voor veel retailers de voornaamste reden om naar Frankfurt af te reizen. Maar met Creativeworld en Christmasworld ‘bij de hand’ is ook daar volop inspiratie te vinden. Neem zeker een kijkje bij de trendshow Decoration Unlimited, die voor de dertiende keer door Rudi Tuinman en Pascal Koeleman van het Nederlandse 2dezign wordt samengesteld uit producten die op de beurs verkrijgbaar zijn. Thema in 2024 was Mystic Vibes, dit jaar is dat Precious Moments, een show met veel goud, zilver, wit en lila en met een meer vrouwelijke insteek.
The Lounge - Shades of Space
Ambiente ziet dit jaar vooral groei in de sectoren ‘hospitality’ en ‘contract business’. Deze twee sectoren vormen samen met interieurdesign de rode draad in de speciale presentatie The Lounge -Shades of Space - van Ambiente Designer 2025 Fabian Freytag in Galleria 1.
Omvangrijk randprogramma
De voornaamste reden om een beurs te bezoeken is uiteraard om nieuwe producten te zien en te netwerken met collega’s en leveranciers. Daarnaast is er altijd een omvangrijk educatief en informatief randprogramma waar u veel inspiratie opdoet. Daarbij staan centraal meta-onderwerpen als duurzaamheid, design & lifestyle, digitalisering (AI) en de toekomst van retail. U gaat dat verspreid over de beurs tegenkomen in de zogenaamde Academies.
Vraag last-minute gratis entreekaarten aan
Dankzij de samenwerking met Messe Frankfurt kunnen abonnees van Gemengde Branche, Speelgoed en Hobby én leden van brancheorganisatie Vakcentrum gratis entreekaarten aanvragen die gelden voor een bezoek aan de vakbeurzen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld. Messe Frankfurt stelt entreekaarten beschikbaar die alle dagen geldig zijn en normaal 78 euro kosten. Bovendien geldt één ticket voor drie beurzen. Ga naar www.gemengdebranche.nl/acties en bestel last-minute uw gratis entreekaarten. Dat kan voor maximaal vier personen per bedrijf. Via Messe Benelux ontvangt u dan de codes om de kaarten te downloaden.