“Normaal hebben we inkoop- en verkoopgesprekken over foodgerelateerde zaken. Nu zaten we ineens met een curator aan tafel om over het failliete Foodelicious te praten. Dat was helemaal nieuw voor ons. Foodelicious was een goede collega die de focus wat meer op het hogere marktsegment legde en zij zochten met hun producten eerder de niche op”, vertelt Bram Voets. “Als Voets Specialiteiten staan we bekend om een wat toegankelijker en breder foodassortiment. Hoewel er de nodige overlap was, zagen we direct kansen. Vervolgens hebben we besloten om de hele boedel van Foodelicious over te nemen. Daarna startte het grote uitzoeken pas echt en dat heeft het afgelopen halfjaar een behoorlijk zwaar stempel op onze toch al drukbezette organisatie gedrukt. Eigenlijk komt de meerwaarde van de overname van Foodelicious hier op neer: meer merken in onze portfolio, meer keuze voor de klanten, wij hebben nu meer nieuwe klanten - onder andere kookwinkels - én meer omzet. Dus win-win.” Lees het volledige artikel in Gemengde Branche 2 dat rond 9 mei verschijnt.