Spot on Retail trekt meer bezoek, edities in 2025 bijna uitverkocht

19-09-2024

De afgelopen editie van de vakbeurs Spot on Retail (voorheen Spotlight) die van 15-17 september in het Autotron in Rosmalen werd gehouden, is volgens de organisatie de meest succesvolle tot nu toe. Bijna 140 leveranciers van verschillende merken uit de sectoren speelgoed, gifts, wenskaarten, stationery en feestartikelen presenteerden zich aan 2.065 retailers. Dit betekende een stijging van ruim 20% in het aantal bezoekers t.o.v. de voorgaande editie.

Spot On Retail Logo 1

Spot on 2032 

Tegelijkertijd werd in een aparte hal het vakevent voor de tabaksbranche Spot on 2032 georganiseerd. Hierdoor kon de tabaksverkopende retailer zich uitgebreid oriënteren op de aanverwante nieuwe productgroepen (zoals wenskaarten, knuffels, gifts en stationery) voor in de winkel. 

Nieuwe doelgroepen 

Door de samenwerking tussen Spot on Retail en NSO Retail trok het event nieuwe bezoekersdoelgroepen die interessant zijn voor de exposanten zoals: gemakswinkels, tankstations en supermarkten. Maar ook de traditionele bezoekersgroepen van de beurs, zoals speelgoedzaken en boekhandels, wisten de beurs goed te vinden. 

Spot on Café 

“In het Spot on Café presenteerden zich brancheverenigingen, vakmedia en winkelformules, zoals Primera, Bruna, Readshop, BLZ./Libris, Cigo, Vakcentrum, Tabac&Gifts en NSO Retail. Daardoor bood het event ook alle zakelijke informatie voor de ondernemende retailer”, aldus Jurgen Pietersen namens Spot on Retail. 

Edities in 2025 al bijna uitverkocht 

De edities van Spot on Retail in 2025 blijken erg in trek. Zo is op dit moment al meer dan 75% van de beschikbare ruimte verhuurd. De volgende edities zijn:  

9-10-11 maart en 14-15-16 september 2025 in Autotron Rosmalen. 

Toekomst 

Voor de toekomst blijft Spot On Retail kijken naar verdere samenwerking. “De samenwerking met NSO Retail smaakt zeker naar meer. We zien de professionaliteit van de beurs hierdoor toenemen en door specifiek met branches of verenigingen samen te werken kunnen we de beurs heel gericht verbeteren”, aldus Jurgen Pietersen.

Spot On Retail 1