Olympische Spelen zitten Maison & Objet dwars

30-09-2024

De najaarseditie van Maison & Objet in Parijs had last van de nasleep van de Olympische Spelen waardoor bezoekers de lichtstad meden. Zo daalde het bezoekersaantal met circa 10% ten opzichte van eerdere edities. Daarnaast speelden lastige marktomstandigheden voor retailers een rol. Het aantal bezoekende retailers daalde met 12%. Vanuit de horeca was er overigens juist meer interesse om Maison & Objet te bezoeken. 

Op de beurs presenteerden zich 2300 merken, 14% minder dan in september ’23. Vooral vanwege de negatieve publiciteit rondom de Olympische Spelen, bleven diverse merken thuis.

Bezoekers

53.923 unieke bezoekers 
75.091 bezoeken (1 bezoeker, maar meerdere dagen)
152 landen 
33.718 Franse bezoekers 
20.205 internationale bezoekers 

Belangrijkste bezoekende landen (buiten Frankrijk): 

België: 2896 
Italië: 1956 
Duitsland: 1479 
Nederland: 1398 
Groot-Brittannië: 1335 
Spanje: 1165 
USA: 1068 
Zwitserland: 891 
India: 523  

Zet in uw agenda: 

Voorjaarseditie 16 t/m 20 januari 2025 
Najaarseditie 4 t/m 8 september 2025 

https://www.maison-objet.com/en/paris/programme  

Maison&Objet Campagne Terracosmos 3