Cilgro lanceert nieuw concept: Thuis & Toys 

29-4-2024

Cilgro Distributie uit Waddinxveen heeft begin dit jaar een nieuw en laagdrempelig winkelconcept gelanceerd: Thuis & Toys. Klanten wilden enerzijds extra ondersteuning, een betrouwbare leverancier, (financiële) voordelen en een betere herkenbaarheid bij de consument. Anderzijds wilden zij de vrijheid behouden om zelf te kunnen blijven ondernemen, zonder opgelegde verplichtingen.

Er wordt bewust gesproken van een concept, niet van een formule. Dit past immers niet bij de laagdrempelige stijl van Cilgro waarbij vrijheid voor de lokale ondernemer mét behoud van zijn eigen identiteit centraal staat. Momenteel zijn er 30 deelnemers aan het concept verbonden. Je kunt deelnemer worden van Thuis & Toys door mee te doen aan het folderpakket dat per jaar uit acht consumentenfolders bestaat (6x Thuis en 2x Toys) waarmee alle commerciële seizoenen worden afgedekt. Dat aantal kan afwijken, afhankelijk van het gevoerde assortiment. De folders worden niet alleen gedrukt met het Thuis & Toys-logo maar worden ook voorzien van de naam van de lokale ondernemer. Cilgro zorgt voor de huis-aan-huis verspreiding van de folders op basis van postcodegebieden, zodat u ook daar geen omkijken naar heeft. Het is overigens goed om te weten dat voor ondernemers die niet aan het volledige folderpakket kunnen of willen deelnemen, de mogelijkheid bestaat om aan te haken bij individuele folders.

Herkenbaar 

Om de herkenbaarheid van Thuis & Toys-winkels te vergroten, krijgen de deelnemers een ‘reseller’ sticker voor op de winkelpui. Cilgro’s ‘in house designteam’ heeft een frisse en herkenbare huisstijl gecreëerd, waarbij het Thuis & Toys-logo wordt gecombineerd met de naam van de lokale ondernemer. Deze huisstijl leent zich dan ook goed om als uiting in de gehele winkel door te voeren.  

Zo is in het najaar van ’23 de eerste Thuis & Toys-winkel - Thuis & Toys Van Berkel -in complete Thuis & Toys-signing gehuld. Meerdere winkels volgen binnenkort. De ambitie is om dit jaar tot 10 Thuis & Toys-deelnemers te komen waar de signing duidelijk aanwezig is en het totaal aantal deelnemers te laten groeien tot 50. Onlangs is ook de consumentenwebsite thuisentoys.nl gelanceerd. Hierop worden alle deelnemers, folders en actuele informatie over het concept vermeld. Voor meer informatie: www.cilgro.nl, www.thuisentoys.nl 

De volledige reportage over Thuis & Toys leest u in Gemengde Branche 2 die rond 9 mei verschijnt.