Ambiente, Christmasworld en Creativeworld trekken 148.000 bezoekers

20-02-2025

Ondanks uitdagende marktomstandigheden blijkt de wereldwijde consumptiegoederenindustrie veerkrachtig en vol energie. Dat is de conclusie van Messe Frankfurt na sluiting van Ambiente, Christmasworld en Creativeworld. Met 4.660 exposanten uit 170 landen en ongeveer 148.000 vakbezoekers verstevigde het beurzentrio opnieuw haar positie als het leidende platform voor consumptiegoederen. Nergens anders presenteerden zoveel toonaangevende merken hun nieuwe producten. De organisatie was duidelijk trots op het feit dat het volledige beursterrein van Messe Frankfurt was uitverkocht. Daarmee werd eens te meer bevestigd dat de industrie weliswaar evolueert, maar Frankfurt het centrale, internationale ontmoetingspunt voor veel mensen blijft.

Meet up at the Market 

Onder het motto ‘Meet up at the Market’ lieten bedrijven van over de hele wereld zien wat zij in huis hadden, verspreid over diverse productgroepen - van discount tot luxe – doelgroepen - van retail tot horeca - en distributiekanalen - online en offline -. "De beurzen waren absoluut uitstekend, de hallen zaten vol, er werd volop genetwerkt en de energie was overal voelbaar", vertelde Detlef Braun, lid van de raad van bestuur van Messe Frankfurt. "De wereldwijde consumptiegoederenindustrie staat absoluut voor enorme uitdagingen: stagnerende markten, structurele verschuivingen in de distributie en economische onzekerheid. Dat is precies waar wij in beeld komen. We ontsluiten nieuwe zakelijke kansen en bouwen een wereldwijd netwerk dat de veerkracht van bedrijven versterkt." 

Internationale aantrekkingskracht 

Meer dan 70% van de bezoekers kwam van buiten Duitsland. Daarnaast was de kwaliteit van de bezoekers hoog. De algehele tevredenheid van bezoekers steeg met nog eens twee procentpunten vergeleken met het voorgaande jaar en bereikte een indrukwekkende 95%.De meeste bezoekers kwamen, na Duitsland, uit Italië, China, Nederland, Frankrijk en de VS.  

Beursdata 2026 

Voor het eerst openden  Ambiente, Christmasworld en Creativeworld gelijktijdig de deuren en dat bleek succesvol voor zowel exposanten als bezoekers. Daarom blijven de drie beurzen starten op de eerste vrijdag van februari. Noteert u alvast de data in uw agenda? 

Ambiente en Christmasworld openen op 6 februari en sluiten op 10 februari 2026. Creativeworld opent ook op 6 februari maar sluit een dag eerder, op 9 februari 2026.